تعمیر رادار جلو لکسوس NX300

تعمیر رادار جلو لکسوس NX300

تعمیر رادار جلو لکسوس NX300 –  تعمیر تخصصی برد و قطعات الکترونیکی رادار انواع خودرو ها در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می گیرد.

معرفی فناوری رادار در خودرو های امروزی

فناوری هوشمند رادار ، در خودرو های امروزی تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات ناگهانی دارند. در برخی از  خودرو ها بیش از چندین رادار همزمان کار می کنند و جهات مختلف را اسکن می کنند.

سیستم های رادار خودرو ، می‌توانند سیگنال‌ های ارسالی و سیگنال‌ های پژواک سایر وسایل نقلیه را ارزیابی کنند. اغلب این سیستم ها با حسگر های اضافی مانند دوربین های مادون قرمز یا لیزر همراه می شوند.

فناوری رادار در محدوده فرکانسی ۲۴ گیگاهرتز (باند K)، ۷۶ گیگاهرتز یا ۹۶ گیگاهرتز (باند W) کار می کند که معمولاً از آنتن های آرایه ای با نقاط تغذیه متفاوت برای فرکانس بالای فرستنده استفاده می کنند. هر نقطه تغذیه منجر به الگوی آنتن دیگری با جهت پرتو اصلی دیگر می شود. با یک سوئیچ دیود پین، نقاط تغذیه متفاوت انتخاب می شوند. بنابراین، الگوی آنتن را می توان خیلی سریع تغییر داد (یعنی اسکن الکترونیکی) و بنابراین فضای در جهت حرکت را می توان به صورت دو بعدی اسکن کرد.

رادار جلو خودرو Car front radar

رادار جلو خودرو نقش بسیار حیاتی در کاهش تصادفات جاده ای را به همراه دارد که هشدار های لازم را به صورت صوتی یا لرزش فرمان به راننده ابلاغ می کند تا خطر برخورد به خودرو های جلویی را کاهش دهد. سیستم هوشمند رادار جلو سرعت نسبی و فاصله بین خودرو شما با خودرو جلو یی را اندازه گیری می کند.

سیستم هوشمند رادار جلو اغلب در زیر سپر جلو تعبیه می شود و در شرایط آب و هوایی نامساعد مانند باران ، برف دچار اختلال در عملکرد می شود زیرا قابلیت سازگاری با شرایط جاده را ندارد که یکی از نقاط ضعف این نوع رادار های هوشمند می باشد.

خودرو لکسوس NX300

خودرو شاسی بلند جمع و جور لکسوس مدل NX300 ، مجهز به ۴ سیلندر و حجم موتور ۲.۵ لیتر می باشد . این خودرو لوکس در مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در بازار ایران عرضه می گردد .NX300 ، قدرتی معادل ۱۹۴ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۰ نیوتن متر دارد همچنین مصرف سوخت این خودرو ۵.۲ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *